Visa första inlägg
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Japp, det gör han. Men det är fortfarande en sån jävla bra scen! Har inte glömt den än fast det gått någon vecka nu.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Eh, menar ni verkligen allvar att ni inte hade förväntat er det slutet? Allting tydde ju på att det skulle bli så.
1250 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1250 inlägg
Precis. Jag förstår verkligen inte all hype runt slutet, och jag glömde det efter bara några minuter.

Resten av filmen är däremot en riktig pärla, med många funderare.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Det mest intressanta med hela filmen är att de än en gång bevisar att det man inte ser är mest skrämmande. precis som Spielberg visade oss 1975 med Jaws. Så fort man får se "monstret" i någon rysare eller skräckfilm vänjer man sig och effekten avtar ganska snart.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Vare bara jag som skrattade åt slutet? Och då mena jag inte att det va dåligt, Jag hade noll koll på vad som skulle hända så slutet va grymt oväntat. Det tycker iaf jag....
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Visst förstod man vad som skulle hända i slutet, men först ca 3 min innan det hände. Annars kunde jag aldrig anat det.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Det görs inte många lyckade skräckfilmer nu för tiden. Därför blev jag positivt överraskad av [i:kx9fr32a]The Mist[/i:kx9fr32a]. Darabont visar vad människor är kapabla till när de blir tillräckligt rädda. Ungefär som Spielberg gjorde i [i:kx9fr32a]War of The Worlds[/i:kx9fr32a]. Jag gillar att monstren är gåtfulla och man får se lagom mycket av dem. Tyvärr så är det dålig CGI och man ser att de är datagjorda, men de är ändå så skrämmande att det inte gör så mycket.
Slutet var oförutsägbart och chockerande, typisk Stephen King stil.

2140 inlägg
för
2140 inlägg
Haha, du vet att slutet har inte Stephen King skrivit? Slutet i boken och filmen är helt olika slut.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Jaha, det visste jag inte. Men jag tyckte ändå att det liknade sluten han brukar ha. Iochmed att det var så hemskt och så.
851 inlägg
för
851 inlägg
[quote="Remus":l4doaw06]Haha, du vet att slutet har inte Stephen King skrivit? Slutet i boken och filmen är helt olika slut.[/quote:l4doaw06]
Hur var Kings slut då?
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Visa spoiler

Så slutar boken.
851 inlägg
för
851 inlägg
Njaa, gillade nog filmslutet bättre. Bokslutet kändes alltför öppet...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
jag absolut hata denna långtråkiga film med lite små action scener ingen höjdare whatsoever!

själv tycker jag att denna film är mer en tv film och ingen film som borde visas på vita duken!!!
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Lustigt, men den känslan fick jag också faktiskt. Den verkade aldrig vara anpassad för bioformatet utan var väldigt enkelt filmad.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Det finns så enormt många andra filmer som inte borde gå upp på bio men som ändå gör det. Senast är väl Meet The Spartans. Denna bör absolut gå på bio, skulle vara grymt att se den på bio.
1250 inlägg
för
1250 inlägg
Den går ju på bio...
Premiär 30 maj.
851 inlägg
för
851 inlägg
Mycket bra recension, MZ! rätt betyg satte ni också.
http://www.moviezine.se/filmsidor/the_mist.shtml
737 inlägg
för
737 inlägg
Skulle vilja ser det här filmen. Har alltid gillat [b:2gvz2j6t]riktiga[/b:2gvz2j6t] skräckfilmer.

Riktigt bra recension btw.
912 inlägg
för
912 inlägg
Ska definitivt se filmen, har inte lagt märke till den innan.
851 inlägg
för
851 inlägg
tycker jag ni båda gör rätt i. Vågar mig nästan på att säga att det är en av de bättre skräckfilmerna jag sett
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden