[b:2kzdrosm]Frank Darabont[/b:2kzdrosm], killen bakom Nyckeln Till Friheten och Gröna Milen [b:2kzdrosm]adapterar och regisserar[/b:2kzdrosm] The Mist, baserad på Stephens Kings bok.
A freak storm unleashes a species of blood-thirsty creatures on a small town, where a small band of citizens hole-up in a supermarket and fight for their lives.
[url=http://movies.yahoo.com/movie/1809834165/video/3906309/:2kzdrosm]Trailer[/url:2kzdrosm]
Jag tycker att The Mist var en positiv överraskning från alla andra skitskräckfilmer. Alla skådespelare i filmen var ganska bra för en skräckfilm.
Filmens första timmen börjar riktig bra med alla mystiska saker med The Mist, ibland kuslig. Men tyvärr börja filmen gå "Downhill" när dom pratar om Domedagen och gud för mycket, speciellt kärringen(ni-vet-vem-jag-menar).
Filmen lider av dålig CGI men man bryr sig inte om det när man fokusera på monsterna.
Men slutet var en överraskning,väldigt oväntat.
Filmen är såklart en av dom bästa skräckfilmen i år, mest för att Darabont
förvandlar en medelmåttig bok till ett intressant film.
Filmens första timmen börjar riktig bra med alla mystiska saker med The Mist, ibland kuslig. Men tyvärr börja filmen gå "Downhill" när dom pratar om Domedagen och gud för mycket, speciellt kärringen(ni-vet-vem-jag-menar).
Filmen lider av dålig CGI men man bryr sig inte om det när man fokusera på monsterna.
Men slutet var en överraskning,väldigt oväntat.
Filmen är såklart en av dom bästa skräckfilmen i år, mest för att Darabont
förvandlar en medelmåttig bok till ett intressant film.
Har inte sett den här filmenmen vill jättegärna se den..
Det här värkar som min sorts av film som är en rysare/Thriller typ
Tycker också blandningen snabbköp/monster brukar funka bra och på trailern som jag vart nöjd med verkar det som om det lyckas matcha varandra igen.
Ska helt klart se den här filmen så snart jag kan
Det här värkar som min sorts av film som är en rysare/Thriller typ
Tycker också blandningen snabbköp/monster brukar funka bra och på trailern som jag vart nöjd med verkar det som om det lyckas matcha varandra igen.
Ska helt klart se den här filmen så snart jag kan
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Har inte mycket positivt att säga om denna. Stundtals skrattretande dålig, allt från dialogen, skådespelarinsatserna, effekterna m.m. sög stundtals väldigt hårt.
Jag tycker framför allt att den inte lyckades skapa någon riktigt äcklig stämning, kändes ibland som en komedi film med dåliga effekter. Nåt bra däremot var hela religion grejen som faktiskt funkade ganska bra.
Jag tycker framför allt att den inte lyckades skapa någon riktigt äcklig stämning, kändes ibland som en komedi film med dåliga effekter. Nåt bra däremot var hela religion grejen som faktiskt funkade ganska bra.
Va inte slutet bra? Jag har inte sett filmen men mina polare säger att slutet var "galet" och att man inte förväntade sig det.
Slutet var asbra.
Går inte att beskriva vad som händer, utan du får gå och se den på bio för att förstå.
Går inte att beskriva vad som händer, utan du får gå och se den på bio för att förstå.
aa ja ska nog se den. Kanske idag. Jag har tankat filmen men pallar inte titta på den
"The Mist" har ett bra manus som lyfts tack vare riktigt bra skådespelare, bäst är Marcia Gay Harden som Mrs Carmody. Darabont tog in kamerateamet bakom "The Shield" som är kända för att jobba fort och riktigt bra för att få en speciell look på det hela.
det är lite trögstartat, men idyllen måste ju byggas upp. allt tyckte jag var suveränt tills man fick se lite av vad sen som fanns i dimman. sen följde en bit av filmen då jag nästan tappade intresset, då trodde jag att frankie hade skitit bort det. I helvete heller! då kommer stormen som man absolut inte var beredd på.
en sån känsla av skräck var det länge sen jag hade, inte bara för vad som dök upp ur dimman, men den ultimata skräcken: vad människor kan göra mot varandra. stämningen är fruktansvärt intensiv, men det är liksom inte den ena käftsmällen efter den andra, utan en enda stor som hela tiden trycker en tillbaka i stolen.
men något som hindrar mig från full pott är slutet. jag hade hoppats på ett mer klassikt slut som jag hört ska finnas i boken, men slutet som är i filmen gör mig kluven. jag hade gärna sett ett tradionellt slut, men Darabonts slut är riktigt jäkla bra och skapar en känsla jag aldrig känt i slutet av en film. jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska hantera det och om jag ska säga bu eller bä.
sammanfattningsvis kan man säga att Frank Darabont är bäst på att filmatisera Stephen Kings berättelser. förutom då slutet och effekterna inte riktigt levde upp till dagens standard så landar "The Mist" på en stark Ser fram emot DVDn där hela filmen finns i svart/vitt, som frank hade tänkt sig från början.
det är lite trögstartat, men idyllen måste ju byggas upp. allt tyckte jag var suveränt tills man fick se lite av vad sen som fanns i dimman. sen följde en bit av filmen då jag nästan tappade intresset, då trodde jag att frankie hade skitit bort det. I helvete heller! då kommer stormen som man absolut inte var beredd på.
en sån känsla av skräck var det länge sen jag hade, inte bara för vad som dök upp ur dimman, men den ultimata skräcken: vad människor kan göra mot varandra. stämningen är fruktansvärt intensiv, men det är liksom inte den ena käftsmällen efter den andra, utan en enda stor som hela tiden trycker en tillbaka i stolen.
men något som hindrar mig från full pott är slutet. jag hade hoppats på ett mer klassikt slut som jag hört ska finnas i boken, men slutet som är i filmen gör mig kluven. jag hade gärna sett ett tradionellt slut, men Darabonts slut är riktigt jäkla bra och skapar en känsla jag aldrig känt i slutet av en film. jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska hantera det och om jag ska säga bu eller bä.
sammanfattningsvis kan man säga att Frank Darabont är bäst på att filmatisera Stephen Kings berättelser. förutom då slutet och effekterna inte riktigt levde upp till dagens standard så landar "The Mist" på en stark Ser fram emot DVDn där hela filmen finns i svart/vitt, som frank hade tänkt sig från början.
Saknas
för
Inga inlägg
The mist handlar inte för mig om vad som finns ute i dimman då det känns som vilken film som helst på det sättet. Nej det som gör the mist till en sådan bra film är hur människorna agerar mot varandra.
Det man kan klaga på om man nu ska göra det så är det att väldigt mycket känns obesvarat men kanske man kan få mer info om man läser boken?
Gilla denna rejält iaf och ni som ännu inte sett den borde göra det helt klart.
Det man kan klaga på om man nu ska göra det så är det att väldigt mycket känns obesvarat men kanske man kan få mer info om man läser boken?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="021h":395vxkbo]The mist handlar inte för mig om vad som finns ute i dimman då det känns som vilken film som helst på det sättet. Nej det som gör the mist till en sådan bra film är hur människorna agerar mot varandra.
[/quote:395vxkbo]
Va är det som blir obesvarat? Har inte sett filmen men läst boken.
[/quote:395vxkbo]
Va är det som blir obesvarat? Har inte sett filmen men läst boken.
Saknas
för
Inga inlägg
kommer inte ihåg nu på rak arm du får pm den dagen jag kommer på
Saknas
för
Inga inlägg
Brukar ej kolla på skräckfilm (klarar ej av dem) men jag såg denna hemma hos en kompis... Så ifall man har svårt för skräckfilmer kan man ändå se denna eftersom det är mer ett drama med skräcktillfällen pga att man fokuserar mer på intrigerna mellan de olika männniskorna och vad man kan göra i en pressad situation än på monstren i dimman.....
Jag tyckte att den var riktigt bra och som alla har sagt innan mig så var slutet väldigt oväntat
Jag ger den för den hade ändå en del brister, som jag inte orkar gå in på...
Jag tyckte att den var riktigt bra och som alla har sagt innan mig så var slutet väldigt oväntat
Jag ger den för den hade ändå en del brister, som jag inte orkar gå in på...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="MILANFAN":2ruu0bh2][/quote:2ruu0bh2]
Utveckla, tack. Ser knappt någon som helst koppling, förutom typen av film.
Utveckla, tack. Ser knappt någon som helst koppling, förutom typen av film.
Saknas
för
Inga inlägg
Filmen kändes ju rätt B men den var endå rätt underhållande och skön mystik i filmen.
monstrerna var ju inte direkt bra gjorda,men jag försökte bortse hur dom såg ut.lite löjligt när hon den krista galningen tror att det är jordens undergång och folk börjar lyssna på henne och det bildas typ en sekt,var ju lite övedrivet men bättre än inget alls
hade det inte varit för det riktigt grymma slutet så hade den bara fått en 2.5 men nu ger jag den fan 3.5
monstrerna var ju inte direkt bra gjorda,men jag försökte bortse hur dom såg ut.lite löjligt när hon den krista galningen tror att det är jordens undergång och folk börjar lyssna på henne och det bildas typ en sekt,var ju lite övedrivet men bättre än inget alls
hade det inte varit för det riktigt grymma slutet så hade den bara fått en 2.5 men nu ger jag den fan 3.5
En lyckad skräckfilm tycker jag. Det är spännande och intressant hela tiden och slutet var väldigt chockerande. CGI:n var inte den bästa, men sånt kan man förlåta. En stadig fyra tycker jag att betyget får bli.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Jenna":3h9nv09t]En lyckad skräckfilm tycker jag. Det är spännande och intressant hela tiden och slutet var väldigt chockerande. CGI:n var inte den bästa, men sånt kan man förlåta. En stadig fyra tycker jag att betyget får bli.
[/quote:3h9nv09t]
Håller med. Äkta ångestframkallande film. Stephen King är en mästare på mänsklig psykologi och det har regissören bibehållit i filmen på ett mästerligt sätt.
[/quote:3h9nv09t]
Håller med. Äkta ångestframkallande film. Stephen King är en mästare på mänsklig psykologi och det har regissören bibehållit i filmen på ett mästerligt sätt.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag älskar denna film. Bara film musiken Lisa Gerrards röst *ryser* lyfter filmen till oanade höjder. Men hur någon kunde dra kopplingar till 9/11 förstår jag inte alls? ja ja. Detta handlar om något helt annat. Vilket jag inte kan skriva här, förstör filmen för de som inte sett den. Jag kan ju säga så här också och det är att jag aldrig har gråtit så mycket på en film någonsin hahaha. Oj oj vilket slut.
Saknas
för
Inga inlägg
Varning för spoiler!
Överreklamerad enligt mig. Jag förväntade mig att bli rädd, mer psyk. Det blev istället Jurassic Park trams med en väl avvägd tvist på slutet.
Tvisten, det enda som räddar denna film. Den saknar fullständigt förmåga att skrämmas denna film tycker jag. Åtminstone biter inte detta övernaturliga på mig, det blir bara larvigt. Inlevelsen och spänning förloras vid första antydan om T-Rex.
Då den första mannen blev dödad av det där konstiga monstret så var filmen kvaddad; för mig. Av samma anledning tycker jag Cloverfield var bristande. Men den hade jag åtminstone annorlunda förväntningar på.
Jag visste mycket lite om The Mist när jag såg den, inte sett någon trailer eller så. Visste inget om något monster. Förväntade mig renodlad rädsla. Mer åt The Others hållet. Eller var inte The Orphanage (som nu går på bio, Barnhemmet).
Få skräckfilmer lyckas. The Others och The Orphanage är två som lyckas, The Mist gör det inte.[/b]
Överreklamerad enligt mig. Jag förväntade mig att bli rädd, mer psyk. Det blev istället Jurassic Park trams med en väl avvägd tvist på slutet.
Tvisten, det enda som räddar denna film. Den saknar fullständigt förmåga att skrämmas denna film tycker jag. Åtminstone biter inte detta övernaturliga på mig, det blir bara larvigt. Inlevelsen och spänning förloras vid första antydan om T-Rex.
Då den första mannen blev dödad av det där konstiga monstret så var filmen kvaddad; för mig. Av samma anledning tycker jag Cloverfield var bristande. Men den hade jag åtminstone annorlunda förväntningar på.
Jag visste mycket lite om The Mist när jag såg den, inte sett någon trailer eller så. Visste inget om något monster. Förväntade mig renodlad rädsla. Mer åt The Others hållet. Eller var inte The Orphanage (som nu går på bio, Barnhemmet).
Få skräckfilmer lyckas. The Others och The Orphanage är två som lyckas, The Mist gör det inte.[/b]
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Anonymous":3d3buayd][quote="VoRa":3d3buayd]Varning för spoiler!
[/quote:3d3buayd]
Det går att sätta spoiler vet du.
Jag föredrar att skriva spoiler innan bara. Blir lättare att läsa tycker jag. Spoilers syns dåligt, åtminstone i min webbläsare. Testar en gång:
Jag föredrar att skriva spoiler innan bara. Blir lättare att läsa tycker jag. Spoilers syns dåligt, åtminstone i min webbläsare. Testar en gång:
[quote="VoRa":2wbp84qn][quote="Anonymous":2wbp84qn][quote="VoRa":2wbp84qn]Varning för spoiler!
[/quote:2wbp84qn]
Nej det syns inte dåligt.
Tror att spoilerfunktionen finns där just för att man ska använda den i sammanhang där man inte ska avslöja något från filmen. Även ifall du bara skriver "Spoiler-varning" ovanför, kan man ändå råka läsa något. Dessutom spelar det väl ingen roll ifall du ser det dåligt, det är ju ändå du som har skrivit det
Nej det syns inte dåligt.
Tror att spoilerfunktionen finns där just för att man ska använda den i sammanhang där man inte ska avslöja något från filmen. Även ifall du bara skriver "Spoiler-varning" ovanför, kan man ändå råka läsa något. Dessutom spelar det väl ingen roll ifall du ser det dåligt, det är ju ändå du som har skrivit det
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Spath":ns35vvl2] Även ifall du bara skriver "Spoiler-varning" ovanför, kan man ändå råka läsa något. Dessutom spelar det väl ingen roll ifall du ser det dåligt, det är ju ändå du som har skrivit det [/quote:ns35vvl2]
Hehe, menar givetvis att det rent allmänt är svårt att läsa det. Jag tänker på er som ska läsa det
Hehe, menar givetvis att det rent allmänt är svårt att läsa det. Jag tänker på er som ska läsa det